Powered By Blogger

czwartek, 23 stycznia 2020

Project Based Learning - lekcja historii

Lekcja historii realizowana w oparciu o Project Based Learning .
Dzisiaj wprowadzenie do projektu : Tajemnice przeszłości .
Do szkoły ktoś przysłał tajemnicze pudło. Dzieci odkrywają, co się w nim znajduje. Są ciekawe. Zadają pytania. Chcą wiedzieć więcej.
Potem krótki film. Obrazek wyświetlony na tablicy. Praca w grupach: Cooperative Work .
1-2-4
Think Pair Square
Uczeń najpierw sam uzupełnia rubryki w zadaniu , potem wymienia się swoimi odpowiedziami z kolega , potem ich dwójka konsultuje się i porównuje odpowiedzi z druga para - na końcu pracują w grupie czteroosobowej .
Rubryki : Widzę - Myślę - Pytam
Każdy uczeń musi opisać co widzi na obrazku , potem co o tym myśli oraz zapisać pytania, które mu się nasuwają w związku z obrazkiem.
Cel - rozwój myślenia, chcemy by myślenie stało się rutyną u naszych uczniów. By potrafili rozmawiać z innymi o tym co myślą, porównywać opinie, współpracować, szanować.
Projekt będzie trwał trzy miesiące.
W ciągu roku szkolnego uczniowie zawsze realizują trzy projekty podczas których realizują podstawę programowa z przyrody, historii i geografii.
Nie korzystają z podręczników.
Ćwiczenia przygotowują nauczyciele w myśl zasady zrób mniej ale głębiej, weź pod uwagę co interesuje Twoich uczniów.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

W tym trudnym czasie, kiedy koronawirus sparaliżował świat, edukacja w klasie trzeciej toczy się normalnym torem. Posługując się dostępnymi ...

Popularne posty